T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ORDU / ALTINORDU - Akyazı Çamsan İlkokulu

eTwinning PROJELERİ

Ock

Nis

Okulumuz 2/A sınıfı öğretmeni Melike KARAMAN in öğrencileri ile birlikte yürüttüğü One world-one hıstory adlı etwinning projesi devam ediyor. Öğrencilerimiz bu hafta ülkemizin yemeklerini farklı ülkelerdeki çocuklara tanıtım yaparak kültürümüzü onlara öğretmeye çalışırken aynı zamamda onların kültüründeki yemekleri de öğrendiler. Farklı kültürlerdeki ülkeleri ve öğrencileri her ay farklı bu yönüyle öğrenmeye ve ülkemizi tanıtmaya  çalışan ogrenicilerimize ve öğretmenimize bu gayretlerinden dolayı teşekkür ediyoruz.

Mrt

OZNUR AYDIN  adli 2 C Sınıf ögretmenimiz Erdemlerimle Değerliyim

e Twining projesine başlıyor.

Şbt

Okul öncesi dönem çocuklarımızda toplum içerisinde kendini ifade ederken farklılıklara saygı duyma, sorumluluk alma, aldığı sorumluluğu yerine getirme, doğa ve hayvan sevgisi kazandırma gibi manevi duygularını geliştirmek ve öğrencilerimizi  milli değerlere önem veren bireyler yetiştirmek için proje çalışmalarını yürütüyoruz.

Şbt

Açık Havada Öğrenme (outdoor learning)

 

Projemiz, eğitimde açık havada öğrenme (outdoor learning) yaklaşımının temel prensiplerinin öğretmenlerimize kazandırılmasını amaçlamaktadır. Açık havada öğrenme, deneyimsel öğrenme ve çevre eğitiminin teorikte ve pratikte birleşiminden oluşan yenilikçi ve aktif bir eğitim yaklaşımıdır. National Association for Outdoor Education (NAOE) tarafından yapılan tanıma göre Açık Havada Öğrenme; rehberli eğitim yoluyla öğrenmede kırsal ve kıyısal çevrenin kaynaklarını öğrenme materyali olarak kullanmaktır. Eğitim materyallerini doğrudan deneyimlenerek eğitim hedeflerine ulaşılmasıdır.

Şbt

Okulumuz 2/A sınıfı öğrencileri öğretmenleri Melike KARAMAN öncülüğünde VATAN İÇİN DÖNÜŞTÜR adlı eTwinning projesini yürütmeye başlamışlardır.

Şbt

Müdür Yardımcımız Öznur KOÇAK, ülkenin bir arada katıldığı eTwinning projesinde yerini aldı. 

Kas

21. yüzyılın ilk nesli olarak tanımlanan Z kuşağı teknolojinin yoğun olarak kullanıldığı zamanda doğmuşlar ve internet kuşağı olarak da anılmaktadırlar. Bu kuşağın özellikleri nelerdir, nasıl bir eğitim istiyorlar, hangi meslekleri düşünüyorlar, mutlu ve mutsuz oldukları şeyler nelerdir, bunlara cevap arayacağız. Bu cevaplar ışığında özellikle eğitim hayatları için kılavuzluk yapacağız. Yani tüm özelliklerini masaya yatıracağız.

Kas

21. yüzyılın ilk nesli olarak tanımlanan Z kuşağı teknolojinin yoğun olarak kullanıldığı zamanda doğmuşlar ve internet kuşağı olarak da anılmaktadırlar. Bu kuşağın özellikleri nelerdir, nasıl bir eğitim istiyorlar, hangi meslekleri düşünüyorlar, mutlu ve mutsuz oldukları şeyler nelerdir, bunlara cevap arayacağız. Bu cevaplar ışığında özellikle eğitim hayatları için kılavuzluk yapacağız. Yani tüm özelliklerini masaya yatıracağız.

Eyl

Hiç şüphe yok ki teknoloji çok hızlı bir şekilde gelişiyor ve değişiyor. Bu gelişmeler hayatımızı kolaylaştırdığı gibi, tüm alışkanlıklarımızı da köklü bir şekilde değiştiriyor. Yeme-içme alışkanlıklarımız, eğlence anlayışımız, sosyal hayatımız, teknolojinin peşine takılmış günden güne değişirken, çalışma şekillerimizin ve iş tanımlarımızın da bu değişimden etkilenmemesi imkânsız. Dünyanın birçok ülkesinde 2035 yılına kadar iş gücünün yüzde 50'lik kısmının otomatik robotlar tarafından devralınacağı tahmin ediliyor. Peki bu değişimler hangi sektörleri ne kadar etkileyecek? İnsanlar hangi meslekleri robotlara kaptırırken, ne tür yeni iş alanları doğacak? İşte gelecekte var olacak, önemi artacak ya da değerini katlayacak, kariyer planlaması yapılırken üzerinde düşünülmesi gereken meslekleri öğrencilerimize tanıtmak ve öğrencilerimize kılavuzluk etmek amacındayız.

Bu amaçlarla başlatılan "GELECEK BU MESLEKLERLE GELECEK PROJESİ " okulumuz Müdür Yardımcısı Öznur KOÇAK'ın rehberliğinde yürütülüyor.

ARNAVUTLUK, AZERBAYCAN, BOSNA-HERSEK, HIRVATİSTAN, İTALYA,  KUZEY MAKEDONYA, ROMANYA, TÜRKİYE ve ÜRDÜN olmak üzere toplam 9 ülkeden  27 ortak ile devam edecek.